Care este viitorul pentru călătoria cu trenul. Revoluția anunțată de o mare companie, ce se va schimba

de: Gabriel Peneș
13 10. 2023

Într-o lume în care oamenii se deplasează tot mai mult cu mașina ori cu avionul, călătoria cu trenul pare tot mai neatractivă și o formă de transport învechită. Dar o mare companie din domeniu vrea să schimbe acest lucru, anunțând o adevărată revoluție a acestui tip de călătorie.

Se schimbă călătoria cu trenul

Călătoria cu trenul, căreia mulți îi duc dorul, a devenit tot mai neatractivă în ultimii ani. Oamenii apelează tot mai mult la deplasarea cu mașinile ori avioanele, astfel încât trenurile au rămas „copilul sărac” al familiei.

Dar una dintre marile forțe din domeniu, compania feroviară de stat austriacă ÖBB, care a condus relansarea serviciilor de noapte în ultimii ani, este decisă să schimbe acest lucru.

Citește și: Cum beneficiezi de călătorii gratuite cu trenul în Europa: vești bune pentru tinerii români

Ea vrea să un serviciu îmbunătățit 24/7, anunțând o nouă flotă de trenuri de noapte, formată din 33 de trenuri, ce vor fi operabile din decembrie anul acesta, conform CNN.

Dincolo de îmbunătățirea serviciilor pe toate planurile, revoluția gândită de ÖBB va pune accent pe individualizarea călătoriei, adică pe pasagerii singuri.

Așa vor arăta cabinele individuale din vagoanele cușetă

Care este revoluția promisă

Inovația constă în noi “mini-cabine” – cușete individuale de tip „capsulă” în vagoanele cușetă, suprapuse în două straturi, ca un dormitor, în care fiecare persoană își poate izola spațiul privat.

Călătorii singuri vor avea parte de intimitate, alături de un spațiu strâmt, dar care își face treaba, cu o oglindă în masa rabatabilă pentru micul dejun, lampă de lectură, zonă de depozitare și dulapuri pentru pantofi și genți de mână.

Fiecare tren va avea, de asemenea, o cușetă accesibilă, în care pot dormi până la două persoane în scaun cu rotile plus alte două persoane, cu o toaletă accesibilă.

Citește și: Cel mai mare jaf feroviar din toate timpurile: Cum s-a întâmplat, cât s-a furat

Trenurile cu șapte vagoane vor avea fiecare o capacitate de 254 de pasageri și vor fi compuse din două vagoane cu scaune, trei cușete și două vagoane de dormit.

În vagoanele de dormit, toate compartimentele vor avea baie proprie, inclusiv un duș. Paturile vor fi fixe, ceea ce ÖBB promite că le va face mai confortabile. Și va exista mai mult spațiu pentru bagajele voluminoase, inclusiv echipamente sportive, cărucioare și șase locuri pentru biciclete.

Pasagerii pot alege între cabine cu baie proprie, în care pot dormi două persoane (în paturi suprapuse), fie în spațiile Comfort Plus, fie în cele Comfort (acestea din urmă sunt ceva mai puțin spațioase).

De ce călătoria cu trenul va fi atractivă

Comentând schimbările preconizate în călătoria cu trenul, Leonore Gewessler, ministrul austriac pentru acțiune climatică, a declarat că noile trenuri „arată clar că viitorul călătoriilor pe distanțe scurte și medii aparține trenului”.

„A lua trenul înseamnă a proteja clima. Acest lucru este valabil în special pentru trenurile de noapte. De aceea, lucrăm împreună pentru a extinde în continuare rețeaua europeană de trenuri de noapte.

Îmbarcarea la Viena seara și trezirea înviorată într-o altă metropolă europeană în dimineața următoare… va fi și mai ușoară și mai confortabilă în viitor”, a spus ministrul într-un comunicat.

Trenurile au fost aprobate pentru utilizare în Austria, Germania, Italia, Elveția și Olanda. Acestea urmează să intre în serviciu la 10 decembrie pe rutele Viena-Hamburg și Innsbruck-Hamburg. Biletele se pun în vânzare la 11 octombrie.

Citește și: Căile ferate române, cu un pas mai aproape de occident: când vin trenurile cu hidrogen în România, câte au fost confirmate

ÖBB, care își sărbătorește anul acesta centenarul, are acum cea mai mare flotă de trenuri cu vagon de dormit din Europa, care circulă pe întreg continentul.